Osoby zainteresowane aktorstwem, szczególnie kabaretowym, proszone są o kontakt z prof. K. Małkiem (sala nr 7) do piątku 22.02 (do godz. 11:00).
Ilość chętnych zdecyduje o tym, czy w naszej szkole w pierwszym tygodniu marca odbędą się: „Warsztaty Improwizacji Kabaretowej w III LO”. Szczegółowy program dwudniowych warsztatów jest dostępny u prof. K. Małka
Program zajęć:
Warsztaty Improwizacji Kabaretowej w III LO
Zajęcia obejmują 8 godzin rozłożonych na 2 dni.
Dzień 1: (4 godziny)
- Rozgrzewka – obejmuje rozruch zarówno fizyczny jak i rozgrzanie aparatu mowy poprzez różne ćwiczenia.
- Gry poznawcze – mają na celu zintegrowanie grupy, przełamanie barier we wspólnym graniu na scenie i pierwsze elementy improwizacji tj.: pantomima, szybkie reagowanie na grę drugiej osoby itp. Przykładowe gry: Kitty chce ciasteczko, Imiona w biegu, Piłki, Ustaw mnie, Hono, Milczenie siódemki itp.
- Trochę teorii – krótki wykład o tym, co wolno robić na scenie i czego powinno się unikać. Zawierać on będzie następujące zagadnienia:
– konflikt
– mówienie „nie”
– mówienie „tak” - Następnie sprawdzenie teorii w praktyce oczywiście w formie różnych gier np.: Dąż do konfliktu, Romantyczny spacer, Zaraz cię zabiję, Zbijanie argumentów, Reklama.
- Kreacja postaci i przestrzeni – punkt kulminacyjny pierwszego dnia. W tej części nauczymy się jak wykreować postać na scenie (poprzez słowa, gesty, postawę ciała itp.), jak współpracować z partnerem oraz jak odnaleźć się w wykreowanej przestrzeni. Gry: Rzędy (2 rodzaje), Zagraj ze mną tam gdzie chcę, itp.
- Pytania i odpowiedzi – uczestnicy warsztatów mogą zadać dodatkowe pytania prowadzącemu, jeżeli coś było nie jasne, to zostanie wytłumaczone. Jeśli grupa będzie coś powtórzyć lub poćwiczyć, to naturalnie zostanie to zrobione.
Dzień 2: (4 godziny)
- Rozgrzewka j. w.
- Taniec interpretacyjny – z muzyką w tle – prowadzący prosi uczestników, aby ich taniec był jakiś konkretny lub nietypowy.
- Przyjmij pozycję – prowadzący prosi uczestników o przyjęcie charakterystycznych pozycji skojarzonych z konkretnym zawodem lub cechą charakteru.
- Gry otwierające zarówno ruchowo jak i fonetycznie.
- Skojarzenia : synonimy i antonimy.
- Opowiedzmy razem historię – po słowie, po zdaniu.
- Typowe gry improwizacyjne np.: Osobliwe przyjęcie, Frizzy, Tylko pytania, Mniej – więcej, Budka z hot-dogami, Zmiana postaci, Zagraj to sam, Zamieńmy się itp.
- Koncert życzeń – grupa może poćwiczyć dowolnie wybrane przez siebie elementy.