Szanowni Pedagodzy, Drodzy Uczniowie
Przystąpiliśmy do rządowego programu mLegitymacja. Sukcesywnie będziemy wydawać kody do mLegitymacji. Zaczynamy od klas pierwszych i drugich, następnie trzecich po Gimnazjum i po SP.
Wychowawcy poszczególnych klas będą rozdawać uczniom wnioski o wydanie mLegitymacji. Podpisane wnioski oddajecie wychowawcy. Pełnoletni uczniowie uzupełniają sami i także przekazują wychowawcy. Następnie Wychowawcy przekażą Wam Kody QR oraz hasła niezbędne w procesie instalowania aplikacji na telefonie.
ZDJĘCIA DO mLEGITYMACJI BĘDĄ POBIERANE Z e-DZIENNIKA, NIE MA POTRZEBY DOSTARCZANIA NOWYCH ZDJĘĆ!
PROCEDURA udostępniania mLegitymacji szkolnej w III Liceum Ogólnokształcącym im. Adama Mickiewicza w Tarnowie:
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków (Dz. U. 2019 poz. 1700)
- Uczeń przyjęty do szkoły otrzymuje papierową legitymację szkolną zgodnie z obowiązującym wzorem.
mLegitymacja szkolna udostępniana jest na pisemny wniosek rodzica/opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia (wnioski dostępne u wychowawcy).
mLegitymacja szkolna jest ważna w okresie ważności wydanej uczniowi odpowiednio legitymacji szkolnej.
- mLegitymacja szkolna może być wydana uczniowi, któremu nadano numer PESEL.
- Do udostępnienia mLegitymacji niezbędne jest: a. złożenie u wychowawcy przez rodzica/opiekuna prawnego/pełnoletniego ucznia podpisanego wniosku o wydanie mLegitymacji.
- rodzic/prawny opiekun lub pełnoletni uczeń otrzyma jednorazowy kod QR oraz hasło umożliwiające dostęp do usługi. Aplikacja może być aktywowana tylko na jednym urządzeniu mobilnym w ciągu 30 dni od momentu wygenerowania w systemie.
- Za poprawność danych wpisanych we wniosku o wydanie mLegitymacji odpowiada rodzic/opiekun lub pełnoletni uczeń.
- Konsekwencją wpisania we wniosku danych niezgodnych ze stanem faktycznym będzie niewydanie legitymacji przez uprawnionego pracownika szkoły.
- mLegitymacja jest częścią aplikacji opracowanej przez Ministerstwo Cyfryzacji. Aplikacja ta pozwoli pobrać mLegitymację na telefon na podstawie danych autoryzacyjnych wydawanych przez szkołę uczniowi, któremu wcześniej wydano legitymację szkolną.
- Do uruchomienia aplikacji konieczne jest urządzenie z systemem Android minimum 6.0.
- Dane, potrzebne do wygenerowania legitymacji, będę wprowadzane do systemu za pomocą specjalnego interfejsu internetowego przez Dyrektora lub uprawnionego do tego pracownika.
- Szkoła będzie wypisywała zlecenie udostępnienia mLegitymacji za pomocą profilu zaufanego, a po wypisaniu zlecenia otrzyma kod uwierzytelniający, który wydrukuje i wręczy za potwierdzeniem odbioru rodzicowi/opiekunowi bądź pełnoletniemu uczniowi. Istnieje możliwość wręczenia kodu bezpośrednio niepełnoletniemu uczniowi, jeśli zostanie to wskazane we wniosku.
- Okres ważności Legitymacji jest tożsamy z okresem ważności wydanej wcześniej wersji papierowej.
- mLegitymacja jest unieważniana w trakcie roku szkolnego: a) na wniosek pełnoletniego ucznia lub rodziców niepełnoletniego ucznia, w szczególności w przypadku utraty mLegitymacji szkolnej na skutek uszkodzeń, niepoprawnego działania lub utraty urządzenia mobilnego, w którym przechowywana była mLegitymacja szkolna; b) z urzędu w przypadku utraty ważności wydanej uczniowi legitymacji szkolnej albo elegitymacji szkolnej bądź przejścia ucznia do innej szkoły.
- mLegitymacja wydawana jest ponownie w przypadku: a) potwierdzenia ważności wydanej legitymacji szkolnej albo e-legitymacji szkolnej b) stwierdzenia w niej błędów lub omyłek;
- Aby aktywować usługę mLegitymacja, należy: a. uruchomić Aplikację mObywatel i zalogować się do niej b. wybrać opcję dodaj mLegitymację c. zapoznać się z informacją o procesie aktywacji mLegitymacji d. zapoznać się z regulaminem i zaakceptować go e. zapoznać się z klauzulą informacyjną przetwarzania danych f. wyrazić zgodę dla systemu Android na używanie zasobów systemowych (jeśli taka zgoda nie była jeszcze udzielona) g. wprowadzić (zeskanować) kod QR otrzymany w szkole h. wprowadzić kod aktywacyjny otrzymany w szkole i zatwierdzić komunikat, wczytać dane legitymacji do Aplikacji mObywatel
- Dla ułatwienia do procedury załącza się instrukcję „krok po kroku” pobrania i uruchomienia Legitymacji (załącznik 4 do procedury)
- mLegitymacja wydawana/udostępniana jest do 14 dni od dnia złożenia poprawnego wniosku
- Kody QR będą rozdawane przez wychowawców po zebraniu wszystkich prawidłowo wypełnionych i podpisanych wniosków.
Załączniki:
- Instrukcja obsługi mLegitymacji Instrukcja_mLegitymacja
- Regulamin mLegitymacji Regulamin_mLegitymacja (1)
- Polityka bezpieczeństwa Wyciag z PBI dla systemu mObywatel-opis(1) rodo