Szanowni Państwo, Nauczyciele i Uczestnicy Małopolskiego Konkursu Czytelniczego Czytam, znam, rozumiem,
bardzo dziękujemy za udział w naszym konkursie. Z nadesłanych przez Państwa zgłoszeń wynikało, że 602 osoby zadeklarowały chęć udziału w Konkursie Czytam, znam, rozumiem. Ostatecznie do etapu szkolnego przystąpiło 542 uczniów z 77 szkół w województwie małopolskim.
Na podstawie nadesłanych protokołów i prac uczniowskich, zgodnie z Regulaminem Konkursu, Wojewódzka Komisja Konkursowa zakwalifikowała do etapu wojewódzkiego następujące osoby:
Lista alfabetyczna uczniów zakwalifikowanych do etapu wojewódzkiego:
- Augustyn Daria
 - Banaś Jan
 - Barnaś Zuzanna
 - Borowiec Liwia
 - Cetnar Oliwia
 - Chojny Justyna
 - Czopek Bartosz
 - Czyżewska Barbara
 - Duda Karolina
 - Dziuban Magdalena
 - Filo Kacper
 - Fyda Julia
 - Gawlik Amelia
 - Górny Łucja
 - Hejmo Kamila
 - Imgrunt Julia
 - Jonak Maja
 - Kawa Milena
 - Korpacka Oliwia
 - Korus Michał
 - Łuszcz Maciej
 - Mańka Magdalena
 - Markiewicz Lena
 - Matyszkiewicz Milena
 - Michałek Kinga
 - Mikosiński Leon
 - Niemczura Roksana
 - Nowacki Filip
 - Osika Maria
 - Pabian Tatiana
 - Płaneta Weronika
 - Podosek Patrycja
 - Rąpała Alicja
 - Salis Magdalena
 - Sikora Maja
 - Sikora Patryk
 - Strojny Laura
 - Szumowicz Krzysztof
 - Urych Weronika
 - Wiejacki Damian
 - Wild Amelia
 - Wilga Mateusz
 - Witek Marcel
 - Wrona Marta
 - Wrzos Mateusz
 - Żurowska Paulina
 
Informujemy, że etap wojewódzki Małopolskiego Konkursu Czytelniczego Czytam, znam, rozumiem odbędzie się 23 marca 2023 r. o godz. 11.00 w Akademii Nauk Stosowanych w Tarnowie (ul. Mickiewicza 8), budynek C, sala 017.
Konkurs będzie się składał z dwóch części. Najpierw uczniowie napiszą test złożony z pytań zamkniętych, trwający 45 minut. Następnie, po 15-minutowej przerwie, przystąpią do napisania dwóch wypowiedzi argumentacyjnych: jedna będzie dotyczyła „Pana Tadeusza” A. Mickiewicza, a druga – „Syzyfowych prac” S. Żeromskiego. Przewidywany czas pisania drugiej części – 60 minut.
Wypowiedź argumentacyjna ma opierać się na przykładach z lektury właściwie zinterpretowanych w kontekście tematu i odpowiednich wnioskach.
Ocenie będą podlegać:
– zakres merytoryczny, czyli znajomość i rozumienie problematyki lektur konkursowych, poprawność rzeczowa oraz funkcjonalne wykorzystanie wskazanych tekstów w wypowiedzi;
– umiejętność argumentowania (po dwa argumenty do jednego tematu), zilustrowanie argumentacji odpowiednimi przykładami z lektur;
– kompozycja zgodna z formą wypowiedzi;
– styl odpowiedni do treści i formy;
– odpowiedni dobór środków językowych, poprawność językowa;
– poprawność ortograficzna i interpunkcyjna.
Gratulujemy zakwalifikowania się do drugiego etapu!








