W dniach 23-28.10.2011 r. reprezentacja naszego liceum w składzie:
prof. Jolanta Prodanowska (szkolny koordynator projektu), prof. Dorota Boryczko oraz dwie uczennice klasy 3F: Angelika Kawa i Agnieszka Siedlik, wzięła udział w spotkaniu roboczym projektu ‘Socrates Comenius realizowanym w naszej szkole w języku angielskim .
W spotkaniu , które odbyło się w Milazzo na Sycylii wzięli udział przedstawiciele z 10 państw: Polska, Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Sycylia, Dania, Belgia, Hiszpania, Turcja. Z każdego kraju wydelegowani zostali uczniowie i ich opiekunowie. Spotkanie to miało na celu integrację szkół partnerskich , wymian doświadczeń, oraz zaprezentowanie dokonanych działań w ramach projektów na temat limitów , ograniczeń oraz budowania w poszczególnych krajach.
Organizatorzy zadbali o to, aby nasz czas wypełniony był jak najlepiej i jak najciekawiej. Oprócz wielu prac w grupach, debat, prezentacji oraz wykładów dotyczących limitów i ograniczeń w państwie, w którym przebywałyśmy miałyśmy okazję zobaczyć to wszystko na własne oczy. Dzięki temu wiedza, którą zdobyłyśmy przetrwa długi czas. Projekt umożliwił nam poznanie kultury, obyczajów i geograficznych aspektów nie tylko samej Sycylii, ale także przybliżył nam informacje o innych państwach poprzez swobodne relacje zagranicznych rówieśników, a przede wszystkim pozwolił nam doskonalenie języka angielskiego i zastosowanie go w praktyce
Pierwszy dzień rozpoczął się od integracyjnego spotkania wszystkich narodowości oraz przywitania nas przez dyrektor szkoły- prof. Stefanie Scolaro. Następnie przyszedł czas na prezentacje. Wszystkie były bardzo interesujące i wykonane były w bardzo atrakcyjny, różnorodny sposób a film przygotowany przez w języku angielskim na temat limitów i remontów w naszym mieście i regionie podobał się najbardziej.
Mieliśmy również okazję zwiedzić szkołę w której się spotykaliśmy, poznać innych uczniów , zobaczyć ich szkolne życie oraz razem popracować. Po wspólnym obiedzie pojechaliśmy do pięknego i malowniczego Milazzo Cape „On the trail of Marsili”. Tam spotkaliśmy się z przewodnikiem który wzbogacił naszą wiedzę ciekawą historią tego miejsca.
Następnego dnia z samego rana miało miejsce tzw. Grouping of partners. Tworzyliśmy grupy składające się z różnych narodowości i rozmawialiśmy o swoich spostrzeżeniach dotyczących limitów biorąc pod uwagę to co zobaczyliśmy w dniu poprzednim. Takie zajęcia miały miejsce każdego dnia dzięki czemu systematycznie wszystko zapisywaliśmy i utrwalaliśmy na zdjęciach .
Następnie pojechaliśmy do cudownego miasta Taormina. Było to dla nas niesamowite i ważne miejsce ze względu na tematykę projektu, ponieważ perfekcyjnie zobrazowało nam zmagania tamtejszych mieszkańców z limitem jakim jest rzeźba terenu. Dowodem na to że człowiek potrafi walczyć z limitami jest zbudowanie przepięknego i wspaniale funkcjonującego miasta na skałach jakim jest właśnie Taormina.
Trzeciego dnia pojechaliśmy do Palermo. U samego źródła poznawaliśmy niesamowitą historię i zmagania tego regionu. W tym dniu pogoda niestety nie dopisała, jednak biorąc pod uwagę ludzi i atmosferę panującą w naszej grupie nie zwracaliśmy uwagi na przemoczone ubrania, wręcz przeciwnie, w drodze powrotnej było bardziej wesoło . Był to już trzeci dzień i wszyscy znaliśmy się już dość dobrze. Śmialiśmy się i śpiewaliśmy różne typowe piosenki swoich krajów.
Czwartego dnia popłynęliśmy jachtem na wyspy znajdujące się w pobliżu Sycylii. Miałyśmy okazję na własne oczy zobaczyć erupcje wulkanu. Jest to dla nas niesamowite że na wyspie którą buduje ogromny wulkan ludzie stworzyli miasto. Jest to ogromny limit ponieważ mieszkańcy żyją w ciągłym zagrożeniu i niepewności. Oprócz wybuchu wulkanu grożą im także wulkany podwodne, które mogą wywołać śmiertelną falę tsunami.
Spotkanie na Sycylii było świetną okazją do integracji z innymi narodowościami. Miałyśmy wspaniałą okazję by podszkolić i sprawdzić znajomość języka angielskiego , wymienić się doświadczeniami oraz nawiązać przyjaźnie, które miejmy nadzieje przetrwają długi czas. Spotkaliśmy się z olbrzymią życzliwością, gościnnością oraz opiekuńczością ze strony organizatorów, naszych rówieśników oraz naszych opiekunów.
Serdecznie dziękujemy naszym nauczycielkom: prof. Jolancie Prodanowskiej i prof. Dorocie Boryczko za danie nam wspaniałej możliwości wzięcia udziału w tym spotkaniu oraz Agencji Narodowej Sokrates Comenius za udostępnienie środków, dzięki którym mogłyśmy tam pojechać.
Uczennice klasy 3f:
Angelika Kawa i Agnieszka Siedlik