[Zadanie nr 1][Zadanie nr 2] [Zadanie nr 3] [Zadanie nr 4] [Zadanie nr 5]
[Zadanie nr 6] [Zadanie nr 7] [Zadanie nr 8] [Zadanie nr 9] [Zadanie nr 10]
Zadanie nr 6; Kibole, blokersi, grupy podwórkowe (jak się bronić przed wciągnięciem do paczki).
Podsumowanie godziny wychowawczej
przeprowadzonej w klasie II C (obecnych 29 osób)
19 stycznia 2012 roku
TEMAT: Kibole, blokersi, nieformalne grupy podwórkowe –co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie; jak się bronić przed wciągnięciem do „paczki”?
Pytanie 1: Czego dowiedziałem/dowiedziałam się na dzisiejszych zajęciach?
Odpowiedzi:
- jak zachowywać się wobec grup, które są dla nas zagrożeniem oraz gdzie szukać pomocy (2 osoby)
- nie należy zadawać się z podejrzanymi ludźmi (1 osoba)
- nawet z największych tarapatów potrafimy wyjść, jak nam zależy (1 osoba)
- jak rozpoznać blokersów, dresiarzy, kiboli; że nie powinnam dać się zastraszyć i że zawsze mogę liczyć na pomoc innych ludzi (1 osoba)
- definicje pojęć, jak odmówić „złej” grupie i jak ją rozpoznać (2 osoby)
- zebrałam kilka informacji na temat różnych grup społecznych, nauczyłam się różnych postaw sposobów radzenia sobie w sytuacjach, gdy znajdujemy się pod presją grupy (1 osoba)
- że zawsze mogę liczyć na pomoc (1 osoba)
- czym różnią się dresiarze od blokersów (8 osób)
- trzeba uważnie wybierać przyjaciół (1 osoba)
- jak uchronić się przed wpadnięciem w podejrzane towarzystwo (2 osoby)
- jak podejmować decyzje (1 osoba)
- jakie są pozytywne i negatywne skutki odejścia z grupy, która ma na ciebie zły wpływ (1 osoba)
- z trudnych sytuacji można wyjść pomimo skutków negatywnych – i wcale nie jest złe dla nas (1 osoba)
- że asertywność jest ważna i gdzie szukać pomocy (1osoba)
- w sumie to wszystko było mi wcześniej znane (5 osób)
Pytanie 2: Czy potrafię obiektywnie ocenić to, co się wokół mnie dzieje?
Odpowiedzi:
- tak (18 osób)
- tak, ponieważ łatwiej mi rozpoznać, co jest dobre a co złe (2 osoby)
- myślę, że tak (4 osoby)
- na ogół tak (1 osoba)
- tak, a przynajmniej się staram (1 osoba)
- po dłuższym zastanowieniu – tak (1 osoba)
- niestety, nie zawsze, czasem trudno ocenić sytuację patrząc tylko z jednego punktu widzenia (1 osoba)
- niestety nie; potrafię obiektywnie spoglądać na problemy innych ludzi, swoją sytuację oceniam subiektywnie (1 osoba)
Pytanie 3: W jaki sposób grupa wpływa na moje życie?
Odpowiedzi:
- pozytywnie (10 osób)
- jest ważną częścią mojego życia, jednak pozostaję indywidualną osobowością z własnym zdaniem (6 osób)
- jest ważnym aspektem w moim życiu, często uzależniam od niej wolny czas, uczę się żyć w solidarnym i demokratycznym społeczeństwie (1 osoba)
- w jej obecności mam możliwość konstruktywnie spędzić czas (1 osoba)
- jest ważna w moim życiu – wspiera mnie, poprawia mi humor i nastraja pozytywnie wobec problemów (5 osób)
- jest częścią mojego życia – razem spędzamy czas, bawimy się razem ale też jesteśmy ze sobą w trudnych chwilach (1 osoba)
- mogę być członkiem grupy i czuć się potrzebną (1 osoba)
- pozwala mi być w jakimś mniejszym społeczeństwie, gdzie mogę na każdego liczyć (1 osoba)
- pozytywnie – nie narzuca mi zachowań, są w niej tolerancyjni ludzie (1 osoba)
- grupa nie zmienia moich wartości, moich zachowań; pozostaję tym samym człowiekiem (1 osoba)
- nie wpływa (1 osoba)
Wyniki opracowała
Małgorzata Ważna