Warsztaty improwizacji kabaretowej planowane są 6-7 marca w godzinach 9:30 – 13:30 w sali A02 (harcówka). Odpłatność 20 złotych (płatne przed wejściem do sali) i obowiązuje strój sportowy (najlepiej dres i buty na zmianę). Adres mailowy do organizatora i prowadzącego, gdy ktoś potrzebował bardziej szczegółowych informacji, to: mrix13@gmail.com . Uczestniczą osoby, które zapisały się na listę u prof. K. Małka.
Warsztaty Improwizacji Kabaretowej w III LO
Zajęcia obejmują 8 godzin rozłożonych na 2 dni.
Dzień 1: (4 godziny)
1. Rozgrzewka – obejmuje rozruch zarówno fizyczny jak i rozgrzanie aparatu mowy poprzez różne ćwiczenia.
2. Gry poznawcze – mają na celu zintegrowanie grupy, przełamanie barier we wspólnym graniu na scenie i pierwsze elementy improwizacji tj.: pantomima, szybkie reagowanie na grę drugiej osoby itp. Przykładowe gry: Kitty chce ciasteczko, Imiona w biegu, Piłki, Ustaw mnie, Hono, Milczenie siódemki itp.
3. Trochę teorii – krótki wykład o tym, co wolno robić na scenie i czego powinno się unikać. Zawierać on będzie następujące zagadnienia:
– konflikt
– mówienie „nie”
– mówienie „tak”
4. Następnie sprawdzenie teorii w praktyce oczywiście w formie różnych gier np.: Dąż do konfliktu, Romantyczny spacer, Zaraz cię zabiję, Zbijanie argumentów, Reklama.
5. Kreacja postaci i przestrzeni – punkt kulminacyjny pierwszego dnia. W tej części nauczymy się jak wykreować postać na scenie (poprzez słowa, gesty, postawę ciała itp.), jak współpracować z partnerem oraz jak odnaleźć się w wykreowanej przestrzeni. Gry: Rzędy (2 rodzaje), Zagraj ze mną tam gdzie chcę, itp.
6. Pytania i odpowiedzi – uczestnicy warsztatów mogą zadać dodatkowe pytania prowadzącemu, jeżeli coś było nie jasne, to zostanie wytłumaczone. Jeśli grupa będzie coś powtórzyć lub poćwiczyć, to naturalnie zostanie to zrobione.
Dzień 2: (4 godziny)
1. Rozgrzewka j. w.
2. Taniec interpretacyjny – z muzyką w tle – prowadzący prosi uczestników, aby ich taniec był jakiś konkretny lub nietypowy.
3. Przyjmij pozycję – prowadzący prosi uczestników o przyjęcie charakterystycznych pozycji skojarzonych z konkretnym zawodem lub cechą charakteru.
4. Gry otwierające zarówno ruchowo jak i fonetycznie.
5. Skojarzenia : synonimy i antonimy.
6. Opowiedzmy razem historię – po słowie, po zdaniu.
planowane są 6-7 marca w godzinach 9:30 – 13:30 w sali A02 (harcówka). Odpłatność 20 złotych (płatne przed wejściem do sali) i obowiązuje strój sportowy (najlepiej dres i buty na zmianę).
Adres mailowy do organizatora i prowadzącego, gdy ktoś potrzebował bardziej szczegółowych informacji, to: mrix13@gmail.com . Uczestniczą osoby, które zapisały się na listę u prof. K. Małka.
Warsztaty Improwizacji Kabaretowej w III LO
Zajęcia obejmują 8 godzin rozłożonych na 2 dni.
Dzień 1: (4 godziny)
1. Rozgrzewka – obejmuje rozruch zarówno fizyczny jak i rozgrzanie aparatu mowy poprzez różne ćwiczenia.
2. Gry poznawcze – mają na celu zintegrowanie grupy, przełamanie barier we wspólnym graniu na scenie i pierwsze elementy improwizacji tj.: pantomima, szybkie reagowanie na grę drugiej osoby itp. Przykładowe gry: Kitty chce ciasteczko, Imiona w biegu, Piłki, Ustaw mnie, Hono, Milczenie siódemki itp.
3. Trochę teorii – krótki wykład o tym, co wolno robić na scenie i czego powinno się unikać. Zawierać on będzie następujące zagadnienia:
– konflikt
– mówienie „nie”
– mówienie „tak”
4. Następnie sprawdzenie teorii w praktyce oczywiście w formie różnych gier np.: Dąż do konfliktu, Romantyczny spacer, Zaraz cię zabiję, Zbijanie argumentów, Reklama.
5. Kreacja postaci i przestrzeni – punkt kulminacyjny pierwszego dnia. W tej części nauczymy się jak wykreować postać na scenie (poprzez słowa, gesty, postawę ciała itp.), jak współpracować z partnerem oraz jak odnaleźć się w wykreowanej przestrzeni. Gry: Rzędy (2 rodzaje), Zagraj ze mną tam gdzie chcę, itp.
6. Pytania i odpowiedzi – uczestnicy warsztatów mogą zadać dodatkowe pytania prowadzącemu, jeżeli coś było nie jasne, to zostanie wytłumaczone. Jeśli grupa będzie coś powtórzyć lub poćwiczyć, to naturalnie zostanie to zrobione.
Dzień 2: (4 godziny)
1. Rozgrzewka j. w.
2. Taniec interpretacyjny – z muzyką w tle – prowadzący prosi uczestników, aby ich taniec był jakiś konkretny lub nietypowy.
3. Przyjmij pozycję – prowadzący prosi uczestników o przyjęcie charakterystycznych pozycji skojarzonych z konkretnym zawodem lub cechą charakteru.
4. Gry otwierające zarówno ruchowo jak i fonetycznie.
5. Skojarzenia : synonimy i antonimy.
6. Opowiedzmy razem historię – po słowie, po zdaniu.